Vesimies sai kuudennen tähtensä tänä aamuna. Kokonaispudotus on jo siis 18,2 kiloa. Vaaka näytti suotuisia lukemia 95,8. Vielä muutama kilo, niin olen samoissa lukemissa kuin tavatessani mieheni.

Lenkkeily on lisääntynyt viime viikkojen aikana. Tosin lenkille tulee lähdettyä aina vain silloin, kun joku asia stressaa tai ahdistaa niin paljon, että seinät kaatuvat päälle, jos ei lähde ulos purkamaan pahaa oloaan. No, syy se on sekin. Lenkin jälkeen kyllä yleensä paha mieli on tipotiessään. Vielä pitäisi jaksaa harjoittaa lihaskuntoaan, että paikat kiinteytyisivät. Mahtaisiko pilates toimia raskauden runtelemaan vatsaan? Täytynee kokeilla.

Syömispuolesta vielä muutama sananen. Viime viikkoina olen sortunut syömään äärimmäisen epäsäännöllisesti. Aamiainen venähtää puolille päivin, kun ensin olen koko aamupäivän lipittänyt kahvia. Toinen lämmin ruoka on jäänyt väliin ja iltapala tulee syötyä myöhään. Ruokailuvälit ovat siis venyneet liian pitkiksi, eikä muutenkaan kovin terveellistä ole ruokailuni ollut. Alan nyt kiinnittää enemmän huomiota ruokailuaikoihin ja ruoan laatuun.

Tällekin viikolle mahtuu taas yksi päätös. Olen päättänyt ottaa oman elämäni ohjat omiin käsiini. Laihdutus on vain yksi osa siitä. Vielä kun pääsisin eroon tupakanpoltosta, koulun valmiiksi ja ihmissuhdeasiat kuntoon, niin elämäni olisi aikalailla sellaista, kuin tahdon. Siinä sitä sarkaa riittää, mutta edetään yksi askel kerrallaan. Parhaillaan elän aikamoista muutoskautta, muutenkin kuin ulkonäön osalta. Prosessi on pitkä ja minun pitää oppia sietämään sitä, että kaikki ei tule minulle heti valmiina. Minun täytyy alkaa tehdä töitä saadakseni haluamani asiat. Kuka kissan hännän nostaa, ellei kissa itse?