Sekä painonpudotus että blogin päivittäminen ovat jääneet taka-alalle ja olen laiminlyönyt molempia julmasti. Aina silloin tällöin saan innostuksen ja päätän, että NYT! Nyt lähtevät seuraavat kymmenen kiloa. Sitten jaksan pitää yllä uutta innostustani muutaman päivän ja repsahdan. Vellon itsesäälissä ja keksin tekosyitä. Niin monta kertaa olen taas päättänyt, ja yhtä monta kertaa antanut periksi. Saamatonta ja typerää.

Mutta NYT! Nyt se saa loppua. Minä osaan laihduttaa, osaan liikkua ja syödä oikein. Se on jo todistettu. Suurin ongelma löytyy pääni sisältä, taas kerran.

Alkuvuodesta tein uuden unelmakartan, johon kokosin kaikki asiat, joihin haluaisin kuluvan vuoden aikana muutoksen. Se sisälsi muun muassa valmistumisen, tupakoinnin lopettamisen ja tuon -10kg painonpudotuksen. Löysin siihen äärimmäisen osuvan kannustuslausahduksen itselleni: "Tahdonvoima on tekosyistä luopumista!". NYT! Nyt minun on aika heittää tekosyyt romukoppaan ja alkaa oikeasti muuttaa niitä asioita, joihin en ole tyytyväinen elämässäni.

Mutta NYT! Nyt minulle saapui vieraita, joten palaan pohtimaan omaa saamattomuuttani myöhemmin.
:)